De start van plan B - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu De start van plan B - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

De start van plan B

Blijf op de hoogte en volg Charelle

17 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Of de planning deze keer weer veranderd is? Nee.
Of plan B dan nu echt gaat beginnen? Ja.

Afgelopen week is er best veel gebeurd. Eerst maandag overleg gehad met mijn begeleidster en met haar plan B besproken. Dit hield in dat ik de komende weken 3 jongens ging begeleiden , maar daarvoor wel een begeleidingsplan nodig had en deze moest ik zelf gaan maken. Ik ben dus druk bezig geweest met het begeleidingsplan nadat ik de jongens had ontmoet. Voor 2 van de 3 jongens heb ik een begeleidingsplan nodig, voor de andere jongen is deze niet nodig omdat ik hem alleen hoef te helpen met het plannen voor zijn schoolwerk, maar het zal Afrika niet zijn als er toch iets niet veranderd. Jaja de teller van begeleiden stond op 3 jongens totdat ze nog een 4e jongen bedacht hadden voor mij , deze jongen heeft ook alleen begeleiding nodig met het plannen van schoolwerk.

Verder deze week heb ik nog een meeting mogen bijwonen. Het ging over de toekomst van een bijna 18 jarig meisje. Dit was erg interessant om erbij te zijn en ik probeer dan ook bij zoveel mogelijk meetings aanwezig te zijn.
Buiten alle serieuze werkzaamheden op stage , ben ik er ook achter gekomen dat er binnen mijn stage ook een koor opgericht is. Dit koor onder begeleiding van een medewerker repeteert elke dinsdag middag in de op stage gelegen kerk. Ik heb de repetitie mee mogen doen en dit vond ik dan ook super leuk! Of ik vaker mee ga doen/ mee ga kijken? Ja zeker.

Maargoed, de komende week dus starten met het begeleiden van 4 jongens (2 van 12 jaar en 2 van 15 jaar) Het zijn echt schatten van jongens. Ook ga ik vanaf komende week 2x per week een middag/avond in het huis te vinden zijn waar de jongens van 15 jaar wonen. Hier ben ik vorige week ook voor het eest geweest en ookal ben ik daar de enige vrouw in huis , het is toch wel erg gezellig haha.

  • 18 Mei 2015 - 09:50

    Anneke:

    Zo, het is nu echt begonnen. Leuk zeg! Klinkt ontzettend leerzaam, die klussen van jou. Zet 'm op!

  • 18 Mei 2015 - 16:32

    Gisela Rosies:

    Goed bezig!! geniet ervan en heel veel plezier met het afrikaanse koor...bof jij even dat je dat ook nog op je stage kan doen .

  • 18 Mei 2015 - 20:50

    Hilbrand En Klara:

    veel plezier met het koor geniet er maar van dat je dat mag meemaken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 8654

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: