De planning loopt toch wéér anders... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu De planning loopt toch wéér anders... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

De planning loopt toch wéér anders...

Blijf op de hoogte en volg Charelle

11 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oke je zal jezelf nu vast afvragen wat is er nu weer anders.
Nou tot gisteren avond dacht ik nog dat ik vandaag zou beginnen op een afrikaanse school. Dit hele plan is sinds gisteren avond van de baan. Nadat ik me helemaal had ingesteld op de afrikaanse school en me het ergste al had voorgesteld. Hier het verhaal.

Ik dacht gisteravond 'toch nog maar even voor de zekerheid mijn begeleidster smsen over de precieze tijd dat ze me zou komen ophalen s'morgens'. Een paar minuten later kreeg ik een sms van haar terug met daarin vermeld dat de jongen die ik zou begeleiden van school is omdat de leraar zijn gedrag in de klas niet langer kon accepteren. Dus ja daar ging mijn gedachte 'oke.. en dus... wat nu? de half gemaakte plan B...?'

Daar ging ik dan vanmorgen op weg naar het kindertehuis zelf. Met geen idee van wat ik ging doen vandaag , ik had tenslotte een plan B maar deze was nog niet verder uitgedacht. Op stage aangekomen ben ik in gesprek gegaan met mijn begeleidster, het plan verder besproken en hier is ie dan! Het plan en JA ik zie het al helemaal voor me moet alleen nog wat geduld hebben eerst deze week de kids waarmee ik hoogst waarschijnlijk mee ga werken leren kennen.

2 jongens van volgens mij 10 jaar met allebei een ander probleem/aandachtspunt die ik mag gaan helpen om van de 1 de boosheid te kunnen vertalen in woorden en zodat hij er beter mee om kan gaan. Bij de andere jongen gaat het meer om dat hij zich vaak in de problemen brengt doordat hij vaak niet de waarheid spreekt.
En nu komt het... jaa ik ga mijn programma voor deze 2 maken met in mijn hoofd als werkplaats het theater gebouw dat nooit gebruikt word. Hier zal ik door middel van rollen spellen hun proberen zo goed mogelijk te helpen.

Buiten dat is er nog een jongen die het hartstikke goed doet, alleen vind hij het lastig om zijn schoolwerk/huiswerk te plannen waardoor hij in het weekend als hij thuis is vaak nog zoveel moet doen dat hij zelf in de stress raakt en geen leuke dingen kan doen. Ik zal hem dus gaan helpen met het plannen van zijn schoolwerk/huiswerk.

Dus helaas voor de mensen die graag gelezen hadden over de afrikaanse school , hier ga ik dus niet heen en zal daarover niet kunnen schrijven.

  • 11 Mei 2015 - 16:21

    Mieke Muilwijk:

    Ha ha Charelle, geen Afrikaanse school maar wel theater en rollenspel, wat wil je nog meer :-)
    Veel succes, plezier en goeie ideeën voor je begeleiding gewenst!
    Groetjes.

  • 11 Mei 2015 - 21:26

    Opa Visser:

    charelle ik krijg geen verbinding opa

  • 12 Mei 2015 - 09:07

    Anneke:

    Zo, wat een wending. En wat een ambitieuze plannen. Leuk!! Ik kijk uit naar de foto's van het theater..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 8626

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: