Bucket list paragliden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu Bucket list paragliden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

Bucket list paragliden

Blijf op de hoogte en volg Charelle

24 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een bucket list... moet ik die maken voordat ik in Kaapstad ben? Vroeg ik me in Nederland al af. Toen toch besloten om dat nog even achterwege te laten en zonder bucket list vertrokken naar Kaapstad.
Nu 5 weken later, toch een bucket list op mijn laptop staan.

In de loop van de weken bedacht ik steeds meer dingen die ik perse wil zien en wil meemaken. Na het zien van de Tafelberg, het doen van een safari, Kirstenbosh (grote tuin) en Waterfront een bezoekje gebracht te hebben al een paar weken geleden, was het tijd voor het verder afstrepen van mijn bucket list. Afgelopen donderdag ben ik dus gaan Paragliden! En oh wat was dat ontzettend gaaf!

Ik had een afspraak dat ik om 15:00 uur de lucht in zou gaan vanaf Signal Hill ( 1 van de 3 bergen in Kaapstad). Ik was er een kwartier van te voren om mezelf in het harnas te laten hijsen, maar bij aankomst begon het te regenen waardoor het in 1e instantie gecanceld werd en we een andere dag aan het plannen waren. Na een paar minuten was de regen gestopt en is er toch besloten om het alsnog te gaan doen. Ik ging dus toen pas echt in het harnas en werd aan mijn piloot vastgeklikt. We stonden klaar om te gaan, en ja wat heb je dan nog meer nodig? Juist ja wind. Raad eens.... er was geen wind. Dus toen was het wachten op de wind. Ik denk dat we een kleine 2 minuten gewacht hebben op de wind. Toen er wind was ging het snel, de piloot en ik renden van de berg af en na een paar stappen waren we in de lucht. Wat een mooi uitzicht zeg van bovenaf over Sea point en de zee uitkijken.

Na ongeveer 10 minuten werd de landing ingezet, deze versliep rustig en vervolgens zijn we weer naar Signal Hill gereden met een busje van de Para-Taxi , waar we ook gestart waren.

  • 24 Mei 2015 - 17:27

    Gisela Rosies:

    Topper!!!!

  • 24 Mei 2015 - 18:27

    Marjolein :

    Knap hoor wat je allemaal doet en onderneemt
    Dit pakken ze je nooit meer af!

    Verder ook alles goed?
    heel veel plezier en veel genieten.
    Groetjes uit Veendam

  • 24 Mei 2015 - 19:38

    Aimée:

    Wauw! Wat suuuuuper gaaf! Ik ben jaloers haha!

  • 24 Mei 2015 - 20:47

    Hilbrand En Klara:

    super charel dit hadden we niet verwacht, zeer verrast dus !

  • 25 Mei 2015 - 09:23

    Anneke:

    STOERRR!

  • 25 Mei 2015 - 09:49

    Mieke Muilwijk:

    Gek dat het bucket list heet hè. Niks geen prullenbak, je denkt er je hele leven aan terug.
    Nog veel plezier én succes op je stage.

  • 25 Mei 2015 - 20:26

    Elisabeth Schouten:

    Wat een super acties! Geweldig dat je dit onderneemt!!

  • 29 Mei 2015 - 10:32

    Opa Visser:

    bedankt voor je mooie bloemen, leuke verrassing opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 8653

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: