Stage week 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu Stage week 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

Stage week 1

Blijf op de hoogte en volg Charelle

26 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn stage is dan officieel begonnen afgelopen maandag.
Maandag dan ook eerst kennis gemaakt met de 2 Nederlandse studenten die ook stage lopen bij Marsh Memorial Home. Ze hebben mij dan ook over het gehele terrein van Marsh een rondleiding gegeven.
Wat een groot terrein is het zeg.. wat een ruimte. Zonde dat ze niks doen met het theatergebouw en het kasteel (groot stuk speel/activiteiten ruimte buiten). Mag je 3x raden waar ik wat aan ga proberen te veranderen. Inderdaad ik ga hopelijk het theatergebouw gebruiken om lekker veel met de kinderen te zingen, dansen en theater stukjes op te voeren.

Die maandag verder weinig gedaan op stage omdat de kinderen om 14:00 uur en oudere kinderen om 15:00 uur thuis komen van school.
Dinsdag zou mijn 2e stage dag zijn , maar omdat ze wisten dat mijn moeder, opa en oma er ook waren voor vakantie en het hun laatste dag was in Kaapstad , werd mij verteld dat ik vrij had. De reden? Ze vinden familie erg belangrijk en vonden dat ik de laatste vakantie dag van hun samen met ze moest doorbrengen. Dus dinsdag hebben we er een mooi dagje uit van gemaakt.

Woensdag ben ik meegelopen met 1 van de 2 Nederlandse studenten. Ze had een sociale vaardigheidstraining met een jongen van 11. S'middags ben ik meegegaan naar 1 van de huizen waar de kinderen wonen. Ze wonen daar samen onder begeleiding van 1 Social Worker. De kinderen hebben de middag buiten gespeeld en s'avonds voor het eten gingen alle kinderen douchen en hebben we samen met de kinderen aan de gezamenlijke eettafel gegeten.
Donderdag ben ik weer meegelopen met 1 van de 2 Nederlandse studenten en heb ik weer een sociale vaardigheidstraining meegemaakt met dezelfde jongen van 11 als woensdag. In de middag een geprek gehad met Des over wat ik zal gaan doen op stage. Zoals het er nu uit ziet ga ik met de jongen van 11 mee naar school om hem te begeleiden en hem te ondersteunen. De rest is nog niet helemaal bekend.
Vrijdag is er 1 ding zeker want dat ik dat ik dan vrij ben en dus mijn weekend begint!

  • 26 April 2015 - 14:12

    Mieke Muilwijk:

    Dat was een korte eerste stageweek ;-)
    Nu dus helemaal op jezelf in dat mooie Zuid-Afrika.
    Wat een goed plan om het theatertje een nieuw leven in te blazen. Ik duim dat je dat gaat lukken. Kun je er eens een fotootje van plaatsen?
    Succes!

  • 26 April 2015 - 17:45

    Gisela Rosies:

    Succes en veel plezier de komende week!
    Ik zou zo weer terug gaan want het weer is hier brrrrrrrrrr koud, jaloers dat jij lekker in de zon verblijft,
    zo wil ik de herfst ook wel doorbrengen ;-)
    Met het theater gaat het helemaal goedkomen...kids zullen het fantastisch vinden
    Heb een hele leuke tijd met ze!
    Groetjes van ons allen XXX

  • 27 April 2015 - 12:26

    Anneke:

    Wat spannend dat het nu echt gaat beginnen. En gelijk ambitie, zo ken ik je! Succes en veel plezier :)

  • 29 April 2015 - 20:29

    Opa En Oma Visser:

    hallo charelle hier uit veendam wensen wij jou nog een fijne tijd toe in het verre afrika en vooral met je werk is het nog steeds lekker weer? hier is het nog steeds koud.groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 8625

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: