My first week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu My first week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

My first week

Blijf op de hoogte en volg Charelle

19 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi hoi,

Daar ben ik dan , aan de andere kant van de wereld.
Mijn eerste blog vanuit mijn kamer in Kaapstad.

Om te beginnen , het is hier heel erg mooi en ik heb leuke huisgenoten. De dinsdagavond dat ik mijn huis kwam binnenlopen , bleek bijna iedereen al te slapen, er was nog 1 iemand wakker en die heeft me toen kort het huis laten zien en natuurlijk mijn kamer. De volgende dag heb ik 4 van de 5 huisgenoten ontmoet (de 5e is nog op vakantie).

Woensdag ben ik maar eventjes gaan kijken waar ik de komende maanden mijn boodschappen zal gaan halen en heb ik meteen een voorraad ingeslagen. Donderdag ben ik naar de grootste planten tuin van de wereld geweest , wat bestaan er veel planten en bloemen zeg. Vrijdag ben ik op safaria geweest en heb de gehele big five gezien, de big five bestaand uit de olifant, de neushoorn, de leeuw , de luipaard en de buffel. Zaterdag ben ik met de Hob Hob bus door de hele stad gereden en heb ik bovenop de Tafelberg gestaan. Wat een grote hoge berg is dat. Prachtig mooi uitzicht en het was ook daar boven erg lekker weer.
Vandaag (zondag) een dagje doorgebracht bij Het Waterfrond. Lekker met de boot het water op geweest en oog in oog gestaan met dolfijnen en een zeehond.

Morgen is niet alleen mijn vrije week maar ook mijn eerste week hier alweer voorbij. Vanaf morgen begin ik met mijn stage in het kindertehuis Marsh Memorial Home. Afgelopen vrijdag ben ik er voor het eerst geweest om kennis te maken. De kinderen waren nog op school dus die heb ik niet gezien , maar die zal ik morgen wel gaan zien.
Als ik mag geloven wat mij verteld is tijdens de kennismaking , ga ik heel veel met de kinderen doen zoals activiteiten doen en met de kinderen mee naar school mochten er problemen zijn op school of mee naar school om een kind te observeren.

Ik heb het hier erg naar mijn zin en dat zal denk ik ook wel zo blijven. Ik heb er super veel zin in om te beginnen met mijn stage en hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Groetjes vanuit Kaapstad

  • 19 April 2015 - 21:38

    Anneke:

    Wauw, Charelle, wat een gave eerste week! Ik zit hier wel een beetje jaloers te zijn.. Heel veel succes en plezier komende week!!

  • 20 April 2015 - 23:48

    Anneke:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, mooie foto's. Al veel gezien dus. Ben benieuwd naar je volgende blog en hoe het met de kindjes bevalt. Succes de komende weken!

  • 21 April 2015 - 13:45

    Mieke Muilwijk:

    Hallo Charelle,

    Inmiddels heb je de eerste stage dagen er op zitten.
    Wat fijn om te lezen dat je de eerste tijd gelijk actief bent geweest. En wat prachtig dat je de big five al gezien hebt.
    Ik hoop dat de kinderen je ook een big ervaring geven ;-)
    Heel veel succes en plezier!
    Ik lees graag wat je allemaal meemaakt.

  • 24 April 2015 - 15:25

    Erik :

    Leuk hoor veel plezier daar :)

  • 25 April 2015 - 15:46

    Valerie:

    Leuk om te lezen Charelle!
    Ik hoop dat je veel mooie ervaringen op kunt doen daar, en ben erg benieuwd naar je stage!

    Succes en heel veel plezier!

    Liefs, Valerie

  • 16 Juni 2015 - 09:56

    Buurvrouw Blaauw:

    Leuk Charelle, Heb jouw eerste week in Afrika gelezen. Hoorde gisteren van je vader over deze bloc.
    Zal ook de andere nog gaan lezen. Fijn dat je het nog steeds naar de zin hebt (vlgs. je vader dan).
    Groetjes vanuit een bewolkt en vandaag fris Veendam (14 gr.)
    de buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 8651

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: