Een week met een andere wending - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu Een week met een andere wending - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

Een week met een andere wending

Blijf op de hoogte en volg Charelle

06 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoals ik mijn blog afgelopen zondag afsloot met de zin 'Eind volgende week meer over de school en mijn eerste school ervaringen, ' zo zal mijn eerst volgende blog niet over mijn school ervaringen gaan.
In deze blog vertel ik jullie hoe het zit.

Het begon eigenlijk afgelopen weekend al , de verkoudheid sloeg toe bij mij.
Ik hoopte dat het bij de verkoudheid zou blijven en ging vol goede moed het weekend uit en op naar een week werken op een afrikaanse school. Helaas is het niet bij een verkoudheid gebleven en werd ik maandag ochtend ziek wakker. Ik voelde me alles behalve fit. Dus daarom heb ik me afgemeld van mijn stage en ben ik mijn bed weer ingekropen. 2 dagen lang was mijn bed mijn grootste vriend. Vandaag voelde ik me gelukkig weer beter alleen ben ik nog verkouden en aangezien ik ook geen eten meer in huis had , ben ik maar even met een huisgenoot boodschappen gaan doen vanmiddag.

Nu ik ziek ben geweest , ben ik daarmee ook nummer 4 in mijn huis die ziek is geweest. Ziek zijn is hier een heel ding geloof ik , de eerste vraag die ik kreeg van onze schoonmaakster vanmorgen was of ik al naar de dokter ben geweest , waarop ik zei dat ik nog niet naar de dokter ben geweest. Vervolgens vroeg ze mij of ik al medicijnen had om me weer beter te voelen. Weer zei ik nee en vertelde haar dat het zo erg nog niet was. Blijkbaar (denk ik) gaan de afrikanen hier om het kleinste griepje of iets al naar een dokter... Das in Nederland toch anders haha.

Om weer even terug te komen op mijn school ervaringen , deze ga ik dus volgende week meemaken en zal jullie in het weekend van volgende week meer vertellen over de afrikaanse school.

  • 07 Mei 2015 - 08:54

    Anneke:

    Joh, balen dat je ziek was! Gelukkig voel je je weer beter. Mooi dat je gelijk hebt kunnen laten zien hoe stoer je bent ;)

  • 08 Mei 2015 - 10:48

    Iemand:

    Aahw beterschap. Komt omdat veel mensen daar die ziektes kennen. Maar jij hebt een betere weerstand dan die mensen daar. Hoop dat je gauw weer opknapt (y) leuk om te lezen die blogs.

  • 08 Mei 2015 - 22:49

    H En K:

    hallo charelle leuke foto, fijn dat je alweer opgeknapt bent.nieuwe bewoners gekregen? goed weekend,ensucces volgende week op school

  • 10 Mei 2015 - 19:20

    Ans:

    Hallo Charelle,

    Wat vervelend dat je ziek bent geworden. Ik hoop dat het nu weer wat beter met je gaat. Ik heb afgelopen week ook 5 dagen in bed gelegen en ben nu weer een beetje aan het opknappen. Lijkt me overigens echt niet leuk om in Afrika ziek te zijn.
    Hopenlijk gaat het komende week weer goed met je en je stage!

    Groetjes,

    Ans

  • 10 Mei 2015 - 21:00

    Mieke Muilwijk:

    Hi Charelle,
    Voor komende week nu dus maar veel succes op school.
    Benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.
    Hier is de meivakantie afgelopen en starten we komende week weer in het alledaagse ritme.
    Groetjes.

  • 16 Juni 2015 - 10:11

    Buurvrouw Blaauw:

    Deze week maar snel vergeten denk ik. Groetjes van de buurtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 8620

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: