Een week in Nederland - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu Een week in Nederland - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

Een week in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Charelle

16 Juli 2015 | Nederland, Veendam

Hoi hoi,

Een blog vanuit Nederland na 3 maanden.
Het gaat goed met mij alleen kan ik maar niet beseffen dat ik hier terug thuis ben. Het voelt nu , na een week terug te zijn, nog steeds heel erg raar en ik heb voor mezelf nog een aantal gewoontes die ik in Afrika deed, maar hier in Nederland niet bepaald nodig zijn. Zo is het eerste wat ik denk als ik opsta dat ik me klaar ga maken om vervolgens een taxi te bestellen om erop uit te gaan en ben ik in deze week maar 1 keer savonds de straat op geweest en dat voelde heel raar. Alles vind ik hier luxe en huizen zien er gewoon weg te perfect uit. Oke ik kan nog wel een hele lijst op gaan noemen , maar ik denk dat jullie het al wel snappen, ik vind Nederland maar raar en veel te veel luxe. Dat ik hier weer echt gewend ben, zal dus ook nog wel eventjes duren.

Wanneer ben ik nou eigenlijk echt terug gekomen?
Vorige week dinsdag avond zat ik nog met al mijn lieve huisgenootjes en vrienden in mijn huisje te braaien. Ja oke de braai was natuurlijk buiten maar de mensen liepen zowel binnen als buiten. Die avond/nacht heb ik afscheid genomen van al mijn lieve vrienden die ik daar heb ontmoet. Dit ging dan ook zeker met een aantal tranen en nog een aantal goede en laatste gesprekken. Ik kan daarom ook met zekerheid zeggen dat ik niet alleen van Kaapstad en mijn stage heb geleerd , maar ook zeker veel heb geleerd van de Afrikaanse vrienden.
Ik ben vorige week woensdag avond/nacht terug gevlogen en ben donderdag ochtend om 10:30 uur aangekomen op Schiphol. Daar stonden mijn opa oma en mijn moeder mij op te wachten.
Donderdag middag kwam ik tegen 14:00 uur thuis en daar stond mijn broertje mij op te wachten en even later kwam Carmen aangefietst. Bij thuiskomst zag ik vlaggetjes hangen met daarop welkom thuis. Ook hing er een plakkaat op de voordeur met de tekst Welkom thuis. Eenmaal binnen was er taart en niet heel veel later kwamen mijn tante, nichtje en opa en oma gezellig langs.


Wat ik afgelopen week gedaan heb.
Ik heg eigenlijk vrij weinig uitgevoerd. Ik heb een aantal vrienden weer gezien en ben het centrum even in geweest en voor de rest nog lekker op de afrikaanse tour oftewel 'geen stress , alles komt zoals het komt en wanneer het komt'.

Dit was voor de komende tijd mijn laatste blog.
Wie weet wat ik nog meer ga beleven en dan meld ik me natuurlijk weer :)

  • 19 Juli 2015 - 11:49

    Hilbran En Klara:

    leuk laatste verslag,het is even wennen maar we zijn toch blij dat je terug bent,nu maar vakantie houden groetjes

  • 28 Juli 2015 - 08:14

    Mieke Muilwijk:

    Welkom terug Charelle.
    Misschien ben je inmiddels weer wat meer terug ingeburgerd?
    Je beschrijft heel mooi hoe gek het is om na een intense stagetijd terug te zijn op je basis in Nederland. Zo'n overgang heeft tijd nodig. Wat prachtig dat jij je verrijkt hebt met deze ervaring in Zuid Afrika.
    Zelf ben ik net terug van een mooie reis naar Azië en nog compleet gejetlagd.
    Ik zie je graag terug op school na de vakantie. Zou je jouw ervaringen in een mooie presentatie kunnen bundelen? Graag doorspekt met beeldmateriaal en prachtige anekdotes, do's en don'ts. Dan kunnen we die inzetten voor het promoten van i-stages op school. Alvast bedankt!

  • 11 Augustus 2015 - 17:19

    Anneke:

    Jee, wat een cultuurshock maak je dan mee. Fijn dat je veilig terug bent en goed te lezen dat je gegroeid bent. Houd de verwondering vast en deel deze met je studiegenoten :) Tot op school!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 2041
Totaal aantal bezoekers 8618

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: