mijn laatste hele week. - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu mijn laatste hele week. - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

mijn laatste hele week.

Blijf op de hoogte en volg Charelle

05 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Observatory

Daar ben ik weer, met de laatste blog vanuit het geweldige Kaapstad!

Ik heb hier 3 maanden met heel veel plezier gewoond en stage gelopen. Veel nieuwe en leerzame ervaringen opgedaan en heb van alles genoten.

Maar wat doe je zo'n laatste gehele week als iedereen gewoon moet werken en jij vrij bent? Nou genoeg om in je uppie te ondernemen hier, dus dat heb ik ook gedaan.

Maandag ben ik naar de slave lodge geweest. Een museum over de slavernij in Afrika. Ik wist van te voren dat Nederland er een rol ingespeeld heeft, maar wat schaam ik me hier toch voor dat Nederland zo heeft gehandeld. Trots ben ik daar dus zeker niet op.

Dinsdag heb ik een township tour gedaan. Een aantal uren doorgebracht in Langa (de oudste township in Kaapstad) samen met een gids. In Langa wonen 5000 mensen. Ik heb hier alles mogen zien en heb gesproken met de mensen die er wonen en gespeeld met de kinderen. Als je ze verteld over Nederland en vraagt of ze er heen zouden willen krijg je het volgende antwoord: Nee we kennen elkaar hier allemaal en zijn 1 grote familie. We zouden in Nederland niet op deze manier kunnen leven en we willen niet anders gaan leven dan dat we hier doen. Ik vond het een hele grote eye opener.

Woensdag ben ik naar Waterfront geweest en heb ik een helikopter vlucht gedaan over Kaapstad! Wat een prachtige stad en een prachtig uitzicht van bovenaf! Ik heb hier zeker van genoten.

Donderdag ben ik naar Bo-kaap geweest. Eerst het museum bezocht en vervolgens de beroemde gekleurde huizen op de foto gezet. Door de vele kleuren is het een hele gezellige straat.

Vrijdag, bijna alweer het einde van de week. Samen met een huisgenootje naar Robben eiland geweest. Het eiland waar Nelson Mandela jarenlang in de gevangenis zat. Het eiland was nog best groot. We zijn doormiddel van een bus tour het eiland over gegaan en hebben natuurlijk onderweg een aantal stops gehad. Ik vond het erg interessant om te zien waar Nelson Mandela jarenlang heeft gezeten.
Savonds ben ik met mijn huisgenoten naar een house party geweest wat natuurlijk ook heel gezellig was.

Zaterdag ochtend, hoe moe we ook waren, gewoon vrolijk de straat op.Daar gingen we lekker eten bij de Old biscuits mill. Helaas mijn laatste keer dus extra veel gegeten en genoten. Smiddags totaal niks gedaan, lekker in de tuin genieten van het warme weer en de zon. Om vervolgens savonds naar een house party te gaan.

Zondag (vandaag) boodschappen gedaan voor komende dinsdag, want dinsdag is mijn laatste echte avond hier in Kaapstad helaas :(.
Wat er dinsdag avond gaat gebeuren? Een braai (bbq) met al mijn huisgenoten en iedereen die ik hier heb leren kennen en ga missen. Oftewel ik sluit mijn tijd in Kaapstad af met een gezellige braai met allemaal gezellige mensen.

Omdat dit mijn laatste blog zal zijn vanuit Kaapstad, bedank ik jullie alvast voor het lezen van al mijn blogs. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen :). Ik vlieg komende woensdag nacht terug en zal donderdagochtend arriveren op Schiphol om half 11.

Ik zie jullie weer in Nederland!
byeee byeee

  • 06 Juli 2015 - 11:29

    Hilbrand En Klara:

    wat een leuke laatste week, dat je dit allemaal nog mag meemaken. nog veel plezier met je huisgenoten de laatstedagen injouw mooie kaapstad.tot ziens in warm nederland groetjes h en k

  • 07 Juli 2015 - 10:15

    Buurvrouw Blaauw:

    Hoi Charelle, Wat fijn dat je zo hebt genoten, dat wordt afkicken hier denk ik. Leuk vanalles te hebben gelezen over jouw verblijf daar.
    We wensen je een heel fijn afscheid vanavond van iedereen en voor morgen een goede vlucht en een fijne thuiskomst.
    Groetjes de buurtjes.

  • 07 Juli 2015 - 13:18

    Gisela Rosies:

    Wat een top week!!
    Wens je heel veel plezier vanavond met al je vrienden
    En voor morgen een goede terugreis, doe de groetjes aan Godfrey!
    En snachts lekker genieten van je stroopwafel haha tenzij je slaapt.
    Tot donderdag!! terug in het land met al zijn "regeltjes" en waar je het How are you today
    niet meer vanzelfsprekend zult horen...jammer he
    Geniet nog even lekker deze 2 dagen!!XXX

  • 02 Augustus 2015 - 14:31

    Mieke Muilwijk:

    Alles goed gegaan Charelle?
    Volgens mij heb je tot het laatste moment genoten van je tijd in Zudi-Afrika. Geweldig meid!
    Misschien ben je inmiddels een beetje door het zwarte gat heen, het terugkeren in Nederland? Ik ben nieuwsgierig naar je presentatie die je gaat geven voor anderen die een i-stage overwegen. In ieder geval wil ik je uitnodigen in de eerst periode van het schooljaar een gastles te geven bij de onderwijsassistenten leerjaar 2 en in november op de internationale stagemarkt van Welzijn en Sport&Bewegen. Alvast succes met voorbereiden, maar eerst nog vakantie in Nederland, toch?
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 8614

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: