De afrikaanse school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu De afrikaanse school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Charelle Rosies - WaarBenJij.nu

De afrikaanse school

Blijf op de hoogte en volg Charelle

03 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer een stage week erop zitten, weer een relaxte week gehad wat betreft mijn tijden op stage. Dat wil niet niet zeggen dat er niets is gebeurd afgelopen week natuurlijk.

Afgelopen week kennis gemaakt met de leraar op de school van een jongen die ik de komende weken ga begeleiden en morgen mijn eerste dag op de school. Wat een ontzettend groot verschil is de school zeg vergelijken met een basisschool in Nederland. Wat wij in Nederland kennen als een verboden te roken bordje , hangt er hier in de school een bordje met de tekst 'a gun free zone'. Ik heb dat bordje toch eens even een paar keer gelezen , maar ja het stond er toch echt.
Nog zo'n groot verschil is dat een klas hier in Afrika bestaat uit 41 leerlingen en 1 leraar. Dan te bedenken dat we het in Nederland al veel vinden als een klas 25 leerlingen heeft.

Op de terugweg vertelde een collega mij in de auto over de buurt waar de school staat. Het blijkt dat de school in een onveilige buurt staat. Er is veel criminaliteit en er was vorig weekend nog een schietpartij. Er loopt er daarom veel security rond.

Eind volgende week meer over de school en mijn eerste school ervaringen.

  • 04 Mei 2015 - 22:17

    Lukas Anna :

    Wat een ervaring Charelle wees maar voorzichtig. Maar ben wel nieuwschiger naar je leerligen

  • 07 Mei 2015 - 08:52

    Anneke:

    Jee, dat is even schrikken! Hoop dat je daar goed met iemand kan praten over deze cultuurshock.. Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charelle

Hoi hoi, Via deze weg zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn stage in Kaapstad.

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 8613

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: